روش‌های پاک کردن آدامس از روی فرش
نوشته شده توسط : نوین

 

اگر فرزند کوچکی در خانه دارید ممکن است این وروجک گاهی کار دستتان دهد. شاید برخی رفتارهای او بر اثر عدم آگاهی باشد که با کمی حوصله و وقت گذاشتن می‌توانید رفتارهای درست را به او آموزش دهید. اگر بخواهیم یکی از کوچکترین اتفاق‌ها را مثال بزنیم چسبیدن آدامس بر روی فرش‌ها و قالیچه‌های خانه است. ممکن است در ابتدا دست‌پاچه شوید. اما با خواندن این مقاله چند روش مناسب را برای رفع این مشکل به شما می‌گوییم.
اگر در پاکسازی فرش‌های خود دچار مشکل شده‌اید نگران این موضوع نباشید، فرش‌های خود را به قالیشویی نوین بسپارید. معمولا قالیشویی‌ها مدام با مشکل لکه برداری سروکار دارند به همین دلیل آن‌ها باتجربه‌ترین افراد برای حل این موضوع هستند. البته پاک کردن آدامس آن‌قدر ساده است که نیازی به زحمت فراوان ندارید. در واقع لازم نیست به خاطر یک آدامس فرش‌تان را جمع کنید و به قالیشویی بسپارید. ما در این مقاله شما را با ساده‌ترین روش‌های پاکسازی آدامس از روش فرش آشنا می‌کنیم.

 

قالیشویی

 

چگونگی پاک کردن آدامس از روی فرش

قبل از انتخاب یکی از این روش‌ها پیشنهاد می‌کنیم تا حد ممکن با این ابزار تیز قسمت‌هایی از آدامس را از روی فرش جدا کنید. با این کار مرحله پاکسازی را آسان‌تر می‌کنید.
آدامس‌ها جنس خاصی دارند که با سرما کمی سفت می‌شود و در این حالت جدا شدن آن از سطح مورد نظر بسیار آسان می‌شود. پس یکی از راه و روش‌های پاک کردن آدامس از روی فرش، استفاده از یخ است. برای این کار باید یک تکه یخ را بر روی قسمت مورد نظر قرار دهید. پس از یک دقیقه مشاهده می‌کنید که آدامس سفت شده است و به کمک یک ابزار یا حتی دست می‌توانید آن را از سطح فرش جدا کنید. برعکس این موضوع هم وجود دارد. برخی فکر می‌کنند با حرارت دادن به آدامس، آن ذوب می‌شود و به راحتی می‌شود آن را از فرش جدا کرد. اما با این کار باعث می‌شود آدامس بیشتر بر روی سطح فرش تقسیم شود.
استفاده از روغن اکالیپتوس یا روغن زیتون، که البته پیشنهاد می‌کنیم به صورت مستقیم روغن را روی فرش نریزید. ابتدا یه دستمال نخی را مرطوب کنید و چند قطره روغن روی آن بریزید و سپس به کمک آن دستمال، آدامس را از روی فرش جدا کنید. پس از پاک کردن آدامس از روی فرش سپس باید لکه‌های روغن را به وسیله آن از روی فرش پاک کنید. توجه کنید که در هنگام پاکسازی آدامس، زیاد از روغن استفاده نکنید که برای پاکسازی آن به زحمت زیادی بیفتید.
روش بعدی استفاده از پنبه الکلی است. یک تکه پنبه را بردارید، و به آرامی بر روی سطح فرش که آدامس به آن چسبیده بکشید. پس از چندبار تکرار کردن این کار متوجه پاک شدن آدامس خواهید شد.

نگهداری فرش برای جلوگیری از کثیف شدن

در گذشته برای تمیز نگه داشتن فرش از پارچه‌های سفید استفاده می‌شد. دلیل استفاده از پارچه‌های سفید این بود که به محض کثیف شدن متوجه آن شوند و سپس پارچه را شستشو دهند که کثیفی به فرش نرسد. بعدها عده‌ای با توجه به نیاز بازار متوجه دوخت روفرشی‌ها شدند. طرح روی این روفرشی‌ها نیز به شکل بافت فرش است که علاوه بر حفاظت از فرش شما جنبه زیبایی هم داشته باشد. امروزه طرح‌های جدیدتری هم وارد بازار شده که گوشه‌های روفرشی توسط کش‌هایی به زیر فرش محکم می‌شود تا به راحتی با پا خوردن جمع نشود.
استفاده از روفرشی‌ها یک مزیت مهم دارد. شستشوی فرش کاری آسانی نیست. با پهن کردن یک روفرشی می‌توانید هر چند وقت یکبار که احساس کردید نیاز به شستشو دارد می‌توانید آن را از روی فرش جمع کنید و به راحتی داخل ماشین لباسشویی شستشو دهید.





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: